maandag 2 december 2013

Doorwaaien in Nederland

Ik besluit om mijn sores even van mij af te zetten, en waar kan dit beter dan in de nabijheid van mijn allerliefste... Op 26 oktober rijd ik dan ook via een langere weg dan normaal naar Kristiansand; mede door deze boot ben ik al rond een uur of vier in de ochtend in Leeuwarden. Die zondag maak ik met Corrie een zonovergoten wandeling aan het Wad bij Paesens Moddergat, waar helaas meer mensen bij hebben stilgestaan... Met Corrie haar camera maak ik alsnog een paar 'momentum'-opnamen, de wind en de rust welke het Wad uitademen doen me merkbaar goed...








 

 
Een dag later raast er een storm over Nederland; niet een storm met de gevolgen zoals deze een week later op de Filipijnen zal plaatsvinden, maar toch een storm met impact op mens(enkele doden en gewonden, materiele schade) en natuur(de nodige ontwortelde bomen, alleen in de stad Leeuwarden al vele tientallen).



Op de Eewal in Leeuwarden
zijn zes hele mooie,
oude bomen teloorgegaan
\



Ook in  elders in het land, zoals hier in Zuidlaren op het terrein van Denenoord, hebben bomen enorm te lijden... Onderweg ben ik de nodige ongelukken tegengekomen, zoals een gekantelde vrachtwagen en een auto in de greppel... Een verwaaide caravan en de nodige boomschade uiteraard... Ons land blijkt niet berekend op 130km uur(althans niet in de vorm van windstoten.
 
 
 
 
Als ik later in de week terug naar Noorwegen ga, heb ik de ruime speling die ik heb gepland meer dan nodig; al na een langdurige file bij Bremen-West loop ik in een uur of twee deze voorsprong in en moet ik wederom speling zien op te bouwen door snelheid. Op het moment dat dit aardig lijkt te lukken heb ik -nog voor Hamburg- een lekke band... Ondanks de tegenslagen en het slechte weer in Denemarken blijk ik ruim op tijd bij de boot, waar ik mij overgeef aan een slaap van 3 uur... De terugweg van Kristiansand naar huis is niet alleen donker, maar ook langduriger dan ik zou willen; daarmee is dit dus de laatste keer dat ik vanuit Akkerhaugen deze route doe... Moe kom ik aan, om de volgende dag weer uitgerust aan het werk te gaan...
 
 
 
 
 
 
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten